Blogs 10/02/2011

La increïble història d'en Gareth

2 min

Molts cops hem sigut espectadors d'exemples de superació. Aquests exemples, protagonitzats per persones amb alguna discapacitat, normalment als esports o als estudis superiors, neixen i salten a la llum mitjançant la força de voluntat i la paciència, i ens serveixen de guia quan estem desanimats o quan creiem que no podrem assolir els nostres objectius. Aquesta entrada al bloc servirà d'homenatge a en Gareth Garratt, un d'aquests exemples.

Tot va començar en uns fòrums anglosaxons de tecnologia, overclockers.co.uk, on un usuari amb el sobrenom gareth170 va escriure denunciant que s'havia comprat el videojoc Dead Space 2, però que s'havia trobat amb un problema, i era que no podia editar els controls per moure el personatge principal amb un botó del ratolí. Preguntat sobre el perquè necessitava això si es podia moure amb el teclat, la resposta va ser "sóc incapacitat, no puc fer servir les mans", alguns, sorpresos, van preguntar com podia jugar o com podia fer servir un ratolí sense fer servir les mans. La resposta va ser.... "Amb el cap", i una imatge.

A partir d'aquí, el fil que va crear en Gareth als fòrums anglesos va esdevenir víric, amb dues-centes seixanta mil visites d'avui, després de deu dies d'haver-se iniciat el primer missatge, i una petició en línia per tal d'intentar arreglar el problema, amb més de trenta-sis mil signatures. Els seus tres vídeos, que corresponen a una resposta a gent que posava en dubte la veracitat de la seva història, també han rebut més de cinquanta mil visites a Youtube. Paga la pena de veure'ls per a fer-se una idea de com controla en Gareth els personatges dels seus videojocs per mitjà, únicament, del ratolí.

Fallout 3

Dirt 2

Need for Speed: Hot Pursuit

La queixa d'en Gareth ha arribat a Electronic Arts, distribuïdors del videojoc Dead Space 2, i a Visceral Games, els seus desenvolupadors, i pel que sembla, ja han emès un comunicat al respecte anunciant que aviat publicaran un nou pedaç a la versió per ordinador, per arreglar tant la limitació de personalització dels controls com altres problemes que han anat detectant.

Aquesta història pot semblar petita o marginal, però ha aconseguit unir a la comunitat de jugadors per a cridar l'atenció sobre la necessitat d'uns canvis que fins ara poques veus reclamaven i per a fer que empreses del sector, normalment inamovibles en les seves decisions, se sensibilitzin i actuïn. Un cop més podem comprovar la capacitat d'algunes persones per a arribar a superar notables problemes. Aquest cop potser es tracta d'una qüestió poc significativa, que només afecta l'oci d'un videojugador que pateix una incapacitat física, però en Gareth i la seva història exemplifiquen de quina manera una mica de solidaritat i un petit esforç per a adequar un producte per a tota mena d'usuaris pot ajudar a millorar sensiblement la vida dels qui en la seva vida diària ja es troben amb prou barreres. Tant de bo tot fos tan fàcil de resoldre.

Comenta-ho al fòrum.

stats