Terra d'en Gimbal Lock

Com veu el món que l'envolta un redactor de videojocs i animador 3D

0

Gènere i videojocs

A les xarxes socials, allà on tothom pot dir la seva amb constància i sense vigilar massa pel políticament correcte, recentment va aparèixer un hashtag a Twitter que cridava bastant l'atenció, #soymujergamer, una etiqueta reivindicativa perquè les dones reclamessin el seu lloc com a fans dels videojocs. XAVIER MUNTADA SAMÀ | Barcelona No cal dir que l'etiqueta es va omplir de missatges positius, dones que explicaven la seva experiència i homes que hi donaven suport, però també d'insults i reclamacions que pretenien dirigir cap als fogons a les dones que hi escrivien. Tot plegat és una...
0

Gone Home, una història d'adolescents

Recentment Sony ha publicat Gone Home de forma gratuïta i durant juliol per a tots els usuaris de PlayStation 4 que disposin de PlayStation Network. Gone Home és un dels principals artífex dels anomenats Serious Games, un subgènere dels videojocs que planteja diferents moralines allunyades de l'acte heroic de salvar el món, l'univers o la princesa de torn. XAVIER MUNTADA SAMÀ | Barcelona En aquesta ocasió, el videojoc creat per Fullbright Company, amb Steve Gaynor, conferenciant del Gamelab 2015, al capdavant, ens explica la història de juventut d'una noia, germana de la protagonista,...
0

Què hi ha de Youtubers Life?

Youtubers Life ha sortit a la plataforma Steam amb una premisa que està força de moda: "vols ser Youtuber? Et preparem el terreny per a ser-ho, i que a més a més, tinguis èxit". És un joc plantejat per a seguir l'estela de moda a Internet i mitjans de comunicació amb l'aparença de ser un videojoc del gènere social, similar al Sims, però amb la personalitat recuperada, en part, d'altres videojocs del mateix gènere. XAVIER MUNTADA SAMÀ | Barcelona Es pot dir que el videojoc creat per l'empresa catalana UPlay ha triomfat a la xarxa, ja que a Youtube s'han publicat infinitat de partides que...
0

Un passeig per Murdered: Soul Suspect

El primer article que vaig publicar en aquest blog va ser dedicat a Fragile Dreams, un videojoc de Wii que considerava que havia estat majoritàriament ignorat per la comunitat de jugadors, bastant maltractat per la crítica també, i el blog era una bona forma, potser l'única, de dedicar-li l'espai que es mereixia. D'ençà d'allò, al canal personal de Youtube he dedicat el temps lliure a mostrar els videojocs que havien de triomfar i van quedar a mig camí per un motiu o altre. Alguns s'han enfonsat per motius evidents i visibles, altres, tot i no ser obres mestres, s'han quedat a mig camí...
0

La tensa lluita entre la realitat i la virtualitat

Últimament se'n parla força de quina és l'aportació de la vida virtual a la societat actual. Diana Kramer en fa referència al seu blog a YCom.cat, i descriu com s'ha originat el problema respecte a les fotografies de famoses que s'han filtrat, a causa de la vulneració de la seguretat a l'iCloud d'Apple, i Mariona Isern en fa esment al seu propi blog personal des d'una altra perspectiva, i parla de com aquesta virtualitat ha modificat la relació entre les persones, com abans es tenia més paciència i ara, amb les noves tecnologies, es vol tot amb més immediatesa. D'alguna manera ens ha...
0

Impressores 3D: Imprimiu-vos el vostre arsenal a casa

Cada cop que hi ha un avenç tecnològic de gran magnitud sorgeix la pregunta... i quines conseqüències pot tenir? Tot el que se'n pot fer és bo? La humanitat, la tecnologia i l'economia avança gràcies a la velocitat de fabricació dels seus productes. És això, per exemple, el que va aportar la revolució industrial, velocitat de fabricació, però amb els seus punts foscos -contaminació i explotació dels treballadors. Alhora que avançava la potència de la maquinària augmentava la producció, però també les necessitats energètiques, així que l'energia nuclear es veia com la solució al...
0

De jocs de trets i matances

Durant aquests dies estem tornant a rememorar la matança que va ocórrer a Noruega, degut al judici que s'està duent a terme a l'autor confes dels fets. Com ja sabreu, les parts més importants del judici resten en secret, i les parts menys importants es retransmeten en directe per televisió, això implica que els mitjans, amb accés només al judici retallat, treguin conclusions, facin resums de la informació que els hi arriba, i generin titulars com "l'assassí de Noruega, aficionat als videojocs", un titular tant innecessari com "L'assassí de Noruega, veu lleteta pels matins". Tot i això,...
0

Dopamina, o el motiu per seguir jugant

Tot aficionat als videojocs ha passat una gran quantitat d'hores davant d'un ordinador o d'una consola mentre gaudia del seu videojoc preferit, però què fa que ens passem hores fent tota l'estona la mateixa acció? com aprenem durant el joc i per què ens agrada? la resposta es troba en una substància que segreguem naturalment, i que el disseny de videojocs intenta potenciar. Els éssers vius tenim vàries estratègies d’aprenentatge, els ocells per exemple ho fan de dues maneres diferents, empenyent o mostrant-se. Poden empènyer a les cries al precipici per aconseguir que aprenguin a volar...
0

Disseny de personatges – El llarg camí del desenvolupament d’un videojoc [4]

Avui toca un nou article relacionat amb la creació d'un videojoc. Aquest cop basat en el disseny de personatges. Aquest és un tema molt important en el procés creatiu pel que fa a l'art, però també a la història i disseny del sistema de joc, per algun motiu, el jugador pot identificar-se o no amb un personatge, i per tant és un element prou important dins l'engranatge de la construcció d'un videojoc com per dedicar-li tota la nostra atenció i una part important del temps. Tot i la seva importància, la creació d'un personatge és quelcom més senzill i rudimentari del que podria semblar en...
0

La fina línia que separa l'acció del rol

Mentre analitzava Binary Domain, l'últim joc publicat per Sega, m'anava adonant de que per tal d'aconseguir arribar a més mercat i innovar en el gènere, els desenvolupadors estaven intentant incloure característiques clàssiques d'altres gèneres. En el cas de Binary Domain han inclòs una característica més pròpia dels jocs de rol de Bioware i darrerament d'Obsidian, que no pas dels jocs d'acció, i es podria dir que és una novetat en aquest gènere. La novetat inclosa a Binary Domain és la possibilitat de variar les relacions entre els diferents personatges i la seva predisposició a...

Xavier Muntada

Sóc animador i modelador en 3D, però això és molt dir, projecte d'animador seria més adient degut a la meva falta crònica de temps. Aficionat als videojocs des que tinc memòria. Parlaré del món dels videojocs per entretenir i fer pensar.