Blogs 15/02/2013

Un any amb PlayStation Vita

3 min
Un any amb PlayStation Vita

A finals de mes farà un any que Sony va llançar PlayStation Vita. La nova portàtil de Sony reuneix atractius suficients per satisfer els videojugadors, però la seva consolidació en el mercat està essent difícil.

Kaz Hirai, director executiu del gegant tecnològic japonès, ha admès recentment en declaracions a The Wall Street Journal que, tot i que sempre valoren l’èxit dels seus dispositius a llarg termini, les vendes de la portàtil són a hores d'ara inferiors al que apuntaven les previsions originals de la companyia (s'estima que ja se n'han venut unes 155.000 unitats). S'esperava que la potència de la màquina i les seves funcionalitats fossin arguments poderosos que atraurien l'atenció, però hi ha diverses causes que expliquen aquesta certa fredor amb la que la consola ha estat acollida per part del públic: la cada cop major versatilitat dels telèfons mòbils com a plataformes d'entreteniment electrònic, la conjuntura econòmica internacional, l'existència d'un dispositiu similar d'aparició recent com Nintendo 3DS...

Deixant de banda el poder d'atracció i les característiques de cada màquina, el panorama tampoc no és idil·lic per a Wii U, que no ha tingut un debut per llançar coets però a la que tampoc no li estan anant del tot malament les coses pel que fa al nombre d'unitats venudes; el problema és que, en base a les dades, a hores d'ara s'han venut ben bé la meitat de jocs de la nova consola de Nintendo en comparació a la xifra de venda dels jocs de GameCube o Wii quan es van posar a la venda.

Sony ha patit una dificultat similar per vendre els videojocs de PlayStation Vita, les fluixes vendes de la portàtil han arrossegat les del seu catàleg. Però Vita ha rebut bons títols en aquest temps –com Uncharted: Golden Abyss, New Little King’s Story, Street Fighter X Tekken, Gravity Rush, Lumines Electronic Simphony, LittleBigPlanet o Virtua Tennis 4, per citar-ne només uns quants. Per tal d'animar tant les vendes de jocs com les d'unitats de PlayStation Vita, Sony celebra aquest any de posada en circulació de la consola amb rebaixes destacables en molts dels títols del catàleg, tant desenvolupats per estudis de la mateixa companyia japonesa com per terceres empreses.

Com li passarà a Wii U amb les noves PlayStation i Xbox, en el món de les portàtils és una incògnita com Vita farà front a l’aparició de nous dispositius com Project SHIELD. Justament, una de les facultats de les que fa gala el nou giny d’NVIDIA, el joc en streaming, és una de les funcionalitats de Vita en interconnexió amb PlayStation 3 en la que Sony hauria de treballar més a fons per combatre no només Project SHIELD sinó també l'atractiu del comandament tàctil de la nova videoconsola de Nintendo. El fet que fins ara aquesta sigui una de les facetes de Vita que més discretament ha lluït (són pocs els jocs que treuen veritable partit del cross-platform de l'equip format per PS3 i Vita) podria tenir a veure amb la possibilitat imminent de l'anunci del llançament d'una nova PlayStation en la que per fi s'espremi de debò aquesta particularitat tan interessant.

L'anunci d'un nou Killzone, Killzone Mercenary, a càrrec de Guerrilla, suposa un nou atractiu en l'horitzó immediat de la consola. Ara que s'ha alentit el ritme de llançaments de jocs, convé que Sony aporti aquest i encara més i nous arguments si vol premiar els posseïdors de Vita i convèncer els qui encara no s'han atrevit adquirir-la, i en aquest sentit una eventual baixada de preu també hi ajudaria.

stats