Corrent en sales fosques

Raül Arribas

Project SHIELD, l'aposta d'NVIDIA per sacsejar el mercat portàtil

8356131129_59748f9627_z.jpg Zoom

8356131129_59748f9627_z.jpg

La setmana passada va celebrar-se a Las Vegas el CES 2013, la fira d’electrònica de consum més important del món. En el marc d’aquesta fira moltes empreses aprofiten per a presentar a la premsa els seus nous aparells en qualsevol dels àmbits coberts per la temàtica de l’esdeveniment i els videojocs sempre hi tenen un paper important. El producte que m’ha cridat més l’atenció aquest any en el que respecta a videojocs ha estat Project SHIELD, una aposta d’NVIDIA per a entrar al mercat de les videoconsoles portàtils de la mà de la seva Tegra Zone, la botiga de videojocs d’Android optimitzats per a la seva arquitectura que sempre mostren un aspecte superior a les seves versions normals.

[pe2-gallery class="alignleft" ]

8356353517_7f8f344341_o.jpg Zoom

8356353517_7f8f344341_o.jpg

8356353659_7eee8d0dea_z.jpg Zoom

8356353659_7eee8d0dea_z.jpg

8356353909_fd50e3cbd8_z.jpg Zoom

8356353909_fd50e3cbd8_z.jpg

8356354205_99a697995e_o.jpg Zoom

8356354205_99a697995e_o.jpg

8357416946_1d6dd1d086_z.jpg Zoom

8357416946_1d6dd1d086_z.jpg

8365058859_db1c315357_z.jpg Zoom

8365058859_db1c315357_z.jpg

[/pe2-gallery]

Project SHIELD és una videoconsola que combina un comandament tradicional, com els que podem trobar a Xbox 360 o Playstation 3, amb una pantalla de 5 polzades de qualitat HD. Equipa al seu interior el nou processador Tegra 4, una altra de les novetats de la companyia a aquest CES i que assegura una potència més que suficient per a gaudir de videojocs de qualitat màxima. L’objectiu és salvar la que per a molts jugadors és la gran molèstia dels videojocs mòbils (per altra banda excel·lents): el control tàctil. Aquesta videoconsola, de la qual encara no s’ha anunciat data de llançament ni preu, oferirà els jocs de la Tegra Zone (i els d’Android en general) a més de permetre jugar als nostres jocs de PC de forma autònoma a qualsevol lloc de la casa. La condició necessària per a aquesta darrera funcionalitat serà disposar d’un PC amb una de les targetes gràfiques de la mateixa NVIDIA preparades per a aquesta funcionalitat (moltes de les de la gamma GeForce) i estar a la mateixa xarxa local que l’ordinador.

8357260652_cd9c1e78b5_z.jpg Zoom

8357260652_cd9c1e78b5_z.jpg

Per tant Project SHIELD es presenta com una videoconsola portàtil per als videojocs d’Android més hardcore i alhora com una extensió del nostre PC per a gaudir dels nostres jocs a qualsevol lloc de la llar (seguint la pauta marcada en aquest aspecte per la Wii U de Nintendo). A més també permetrà connectar-la al TV per HDMI o sense fils per a gaudir dels videojocs en pantalla gran. Una proposta molt interessant que no fa més que trencar encara més les ja de per si dèbils a dia d’avui barreres entre els jocs per a mòbils i els jocs per a les videoconsoles portàtils de Sony o Nintendo. Celebro aquesta aposta d’NVIDIA que no fa més que confirmar l’aposta que aquesta companyia fa pels jocs mòbils de qualitat i complexitat des de fa ja més d’un parell d’anys.

8357249010_ed65323d3b_z.jpg Zoom

8357249010_ed65323d3b_z.jpg

Com succeeix sempre amb productes nous, el preu serà un dels factors que decidirà si finalment s’imposa de forma majoritària al mercat o no, però d’entrada la idea és engrescadora. A més a més, gaudir d’un comandament tradicional a una videoconsola portàtil és una característica que de ben segur agradarà a molts usuaris que tradicionalment es queixen dels comandaments habituals a aquests aparells. Seguirem atents a com evoluciona aquest Project SHIELD i mirarem de portar-vos més informació aprofitant el proper Mobile World Congress, on de ben segur que la companyia el mostra als assistents.