Blogs 07/08/2012

El joc més profitós d'Epic Games no és Gears of War sinó Infinity Blade

2 min

A la darrera GDC de Taipei Tim Sweeney, CEO d’Epic Games, va comentar que el joc més profitós per a la companyia creadora, entre d’altres, de la saga Gears of War no és cap dels jocs d’aquesta famosíssima trilogia sinó Infinity Blade, un joc per a dispositius iOS.

Tim Sweeney no es referia a ingressos totals sinó a la relació entre esforç i benefici, entre hores dedicades i retorn d’inversió. És molt indicatiu que una companyia com Epic Games, una de les grans del món dels videojocs tradicionals per a videoconsola, es trobi davant d’aquesta situació, i segurament moltes companyies hauran escoltat amb atenció aquestes dades. La comparació entre Gears of War i Infinity Blade és molt aclaridora ja que ambdós productes es troben indiscutiblement entre els màxims exponents de les seves respectives plataformes. M'agradaria molt poder conèixer dades similars dels dos Dead Space principals comparats amb el de mòbils, i dels Mass Effect de videoconsola amb el Mass Effect Infiltrator.

Estem immersos dins una situació global on costa molt més que abans aconseguir finançament per a grans projectes i on el risc de patir un esfondrament per culpa d’un joc de pressupost multimilionari que no arribi a l’objectiu de vendes és cada cop més gran. Per això és tan important que afirmi que els jocs per a dispositius mòbils, a més de ser molt més barats de produir, poden acabar reportant més beneficis ponderats que les grans produccions de videoconsola.

Amb aquesta informació sobre la taula no resulta arriscat pronosticar que moltes desenvolupadores, davant la necessitat de reduir el seu risc, optin per aquestes noves plataformes en els seus productes. I no estem parlant de jocs casuals, estem parlant de videojocs adreçats a públic aficionat de debò als videojocs, no als que juguen només a Angry Birds i similars durant les estones mortes al tren o a d’altres llocs més íntims (que són públics i productes igual de vàlids però que no encaixen en aquesta comparativa).

Menys necessitat de personal per a cada projecte, menor time-to-market i la possibilitat de rendibilitzar la inversió millor que en els canals habituals. Qui els pot culpar? El món dels videojocs mòbils en general i, en especial, el de les plataformes iOS (líder indiscutible a dia d’avui en el món dels videojocs mòbils), poden estar a punt de donar el salt definitiu que els catapulti al cim del sector. Haurem d’estar atents...

stats