A més a més…

El món dels videojocs no acaba a la nostra consola, hi ha merchandising, pel·lícules, marketing hi ha un sense fi de coses que de vegades passen desapercebudes...

0

Jugant amb el so

Des que naixem tenim la necessitat imperiosa d'aportar un ritme a la nostra vida. Resuta natural recórrer a una melodia, a una cançó que es relacioni amb alguna decisió de la nostra vida o amb un punt i a part en les nostres relacions. En el nostre àmbit, quin jugador no és capaç de reconèixer els sons que podem escoltar quan Super Mario recull una moneda o un bolet? Hi ha diversos jocs centrats en una jugabilitat basada en el ritme i la sincronització, com Patapon, de la videoconsola PSP, en el que controlem un exercit de petits éssers amb el ritme de la música, o Lumines, una espècie de...
0

Animant imatge a imatge

L’animació en els videojocs està assolint uns nivells de realisme mai vistos. Videojocs com Heavy Rain o L.A Noire, dues superproduccions que han sorprès el públic i la premsa especialitzada gràcies les ganes dels equips responsables de l'animació per a sobrepassar els estàndards marcats. En el cas de Heavy Rain es va utilitzar la tècnica coneguda com a Motion Capture, o captura de moviment. Aquest mètode obliga els actors a vestir-se amb una malla negra que incorpora diversos sensors que són captats pels ordinadors i traspassades posteriorment al videojoc. El projecte de Team...
0

Construint records

Ja fa més de trenta anys que va néixer. Ja fa més de trenta anys que diverteix la gent en salons recreatius o a casa. Ja fa més de trenta anys que menja fruita sense parar. Ja fa més de trenta anys que va ocupar el tron dels videojocs, suplantant Space Invaders. Ja fa més de trenta anys que forma part de cadascun de nosaltres, que ha convertit moments d’avorriment en moments d'entreteniment, amb aquell so d’obrir i tancar la boca mentre corre entre laberints, menjant fantasmes, per a assolir la màxima puntuació possible. Parlem de Pac-Man, una coneguda i simpàtica icona, tot un referent...
0

Vull treballar (19/04/2011)

Nova setmana amb ofertes molt bones per a que pugueu iniciar-vos en el sector dels videojocs. Una de les companyies que aquesta setmana busca talents és Infinity Ward, creadora de Call of Duty: Modern Warfare 1 i Modern Warfare 2, o 2K Marin, que s'ha encarregat de desenvolupar Bioshock 2. Entreu i mireu si us interessa alguna oferta de treball. Artista gràfic senior Acony Villingen-Schwenningen 78048 DEU Sol·licitud Acony està buscant un treballador que s'encarregui de donar vida als escenaris i als mons fantasiosos dels videojocs usant com mitjà dels efectes especials. ...
0

L'impacte dels videojocs al Saló del Còmic

Dijous 14 d’abril. Els redactors encarregats de cobrir l’esdeveniment que Microsoft ha preparat per a la vint-i-novena edició del Saló Internacional del Còmic de Barcelona esperàvem fora del pavelló número vuit del recinte de Fira de Barcelona a Plaça d'Espanya. impacients per a provar un del jocs més xocants, sorprenents i esperats de l’any. Parlem de Gears of War 3, naturalment. Però resulta que aquest no és, ni molt menys, l’únic videojoc que present enguany a la cita del novè art, ni l’única companyia del sector que assistia a l’esdeveniment. Tant Nintendo com Microsoft han desplegat...
0

Efecte Minecraft

Com si de la franquícia Call of Duty es tractés, Minecraft ha assolit una popularitat notable entre molts videojugadors. L'abast de la febre per Minecraft resulta difícil de creure, si ens fixem en la seva peculiar jugabilitat. Minecraft és un videojoc d’estil sandbox en el que podem construir estructures tridimensionals compostes amb cubs, cosa que li atorga un aspecte clàssic que ressalta la naturalesa pixelada de les formes. Veient l’èxit que ha obtingut era molt probable que altres desenvolupadors volguessin aprofitar la mateixa fórmula. Una cosa molt similar ha passat amb el videojoc...
0

Vull treballar (11/04/2011)

Nova secció a ARA VaDeJocs dirigida sobretot al públic que vol dedicar-se al món dels videojocs. Des d'aquí farem un recull de les ofertes que es publiquen al llarg de la setmana per agilitar i facilitar-vos la recerca d'ofertes interessants. Hi trobareu els enllaços corresponents per a posar-vos en contacte amb les empreses i els requisits necessaris per a que pugueu tenir oportunitat d'optar al lloc de treball.           Programador subaltern RockStar Games Andover 01810 USA Sol·licitud Rockstar New England està buscant un programador subaltern per a treballar en diversos sistemes....
0

L’espectacularitat del demà, avui

Ja fa unes quantes setmanes que us vàrem mostrar la gran quantitat de possibilitats i noves opcions que se li atribuïen al nou perifèric de Microsoft. Doncs bé, avui toca parlar de l'aspecte gràfic i les cotes de realisme que s'estan assolint en la present generació de videoconsoles, ordinadors i dispositius mòbils com és el cas de iPad, iPhone o els mòbils amb sistemes operatius Android i Windows Phone 7 capaços d'oferir una qualitat visual molt gran. Per començar, cal recordar els inicis dels gràfics, un conjunt de píxels que tenien la intenció de representar certs elements però en els...
0

Kinect, un gran camí per recórrer

Durant la conferencia de Microsoft a la fira de videojocs E3 del 2009, es va presentar un perifèric anomenat Project Natal, que posteriorment seria denominat Kinect. Els seus principals avantatges en comparació amb els dispositius de la competència era la possibilitat de controlar un joc sense cap comandament, fent ús exclusiu del propi cos sense necessitat de cap giny que fes d'intermediari, fora de la càmera. En aquella presentació es va demostrar que el perifèric funcionava acceptablement, però hi va haver un dissenyador, Peter Molyneux, que va exposar un dels majors atractius...
0

Ampliant la comunitat

A Ara VaDeJocs no parem de treballar per a ampliar el contingut i material que oferim. Així doncs, si el que voleu és seguir parlant en profunditat dels videojocs que generen més expectació, dels aspectes més desconeguts dels títols més jugats i per a que els nostres lectors trobin un lloc on preguntar a d'altres tafurs, de quina manera encarar aquella batalla tan complicada contra aquell enemic de final de fase que se'ls resisteix, hem creat un espai dins del fòrum per a que tots plegats posem en comú la nostra experiència i trobem informació completa, fidedigna i contrastada dels...

Albert Ramírez

Es podria dir que sempre he tingut un comandament a les meves màns, fa tretze anys que hi estic fotut al món dels videojocs, i amb setze ja vaig començar a redactar per a una pàgina web.