CRÍTICA DE CINEMA
EULÀLIA IGLESIAS

The grandmaster

**** Direcció: Wong Kar-wai. Guió: Wong Kar-wai, Xu Haofeng i Zou Jinzhi. 130 minuts. Hong Kong (2013).Amb Tony Leung Chiu Wai i Zhang Ziyi.

The grandmaster Zoom

In the mood for love amb kungfu és una definició tan simple com gràfica de The grandmaster. Wong Kar-wai entrellaça el cinema d'arts marcials amb el melodrama de desitjos no consumats en un film que aconsegueix ser alhora radicalment modern i com d'una altra època, visualment espectacular i d'una discreta intimitat.

Com és habitual en la filmografia de Wong, la producció de The grandmaster ha estat llarga i problemàtica, cosa que es fa palès en un muntatge fragmentari en què sembla que ha quedat fora més material del desitjat: personatges tan suggeridors com el barber mereixien més temps en pantalla. El gran mestre del títol s'inspira en la figura d'Ip Man, professor entre d'altres de Bruce Lee i encarnació d'una forma d'entendre el kungfu que la Xina comunista va condemnar a la desaparició o a l'exili. Però la veritable mestressa de la pel·lícula és el personatge que encarna Zhang Ziyi, heroïna tràgica, reina de les arts marcials i protagonista en una estació de tren de l'escena d'acció més bella i espatarrant de la temporada. | EULÀLIA IGLESIAS