REBOBINEM
Cultura 20/12/2013

Màrqueting o innovació?

Del terrat dels Beatles a l'Antàrtida de Metallica. Fer música en directe en llocs atípics fa créixer mites però també pot ser una bona estratègia per sobresortir en un món amb massa oferta

Olga àbalos
1 min
Rebobinem.

PINK FLOYD

En plena eclosió hippie, res millor que un concert per invocar el rei Sol enmig de les ruïnes de Pompeia. De la gravació en van sortir una pel·lícula i un disc mític del grup de Roger Waters.

U2

El 1987 la policia de Los Angeles va aturar el rodatge del videoclip de Where the streets have no name en un terrat. Anys més tard, Bono i companyia van repetir en un balcó de la BBC.

THE BEATLES

Com en moltes altres coses, van ser uns pioners en això de fer concerts en un terrat. El documental Let it be (1969) recull l'actuació sorpresa que van fer a dalt dels estudis Apple.

THE CRAMPS

¿Acció de màrqueting grotesca o una broma pesada? La banda de Lux Interior va actuar a l'hospital psiquiàtric de Napa State durant una gira del 1978. Alguns interns van ballar ben feliços.

METALLICA

Gràcies a una coneguda marca de refrescos, els nord-americans van viatjar a l'Antàrtida a principis de desembre per actuar sota zero davant dels pingüins i d'alguns humans privilegiats.

stats