OBLADI-OBLADA

Paul Willoughby: “Human after all”

Il·lustració, direcció d’art, fotografia, disseny. Respondre mails i reunir-se amb clients. TOT això és el que fa i el motiu pel qual no es considera ni il·lustrador, ni director d’art, ni fotògraf, ni dissenyador, ni administrador, ni relacions públiques.

Per veure la imatge ampliada en PDF cliqueu-hi al damunt Zoom

Assegura que no hi ha cap títol que defineixi la seva professió però que per a ell ho és TOT = és el que dóna estructura a la seva vida, el que l’ajuda a créixer i el que el fa feliç. Tot i així, és autocrític a mort i sovint odia les seves creacions, cosa que posa en dubte el seu talent. Deu ser l’únic, però, perquè tant The New Yorker com Nike, Adidas i The Financial Times -entre MOLTS altres- n’estan encantats. El seu secret? Aplicar les mateixes regles quan cuina que quan dissenya i passar caps de setmana sencers sol produint música electrònica. La inspiració també la troba llegint llibres de filosofia i saturant els sentits amb informació al voltant del procés creatiu. De la vida el que ja li hauria agradat haver pogut fer és navegar al voltant de les illes gregues al costat d’algú estimat. I així és precisament com es veu d’aquí 10 anys: responent mails des d’un veler al bell mig del Mediterrani. I, si pot ser, dissenyant el branding d’una aerolínia.

FEINA: 10/10
A què et dediques exactament? La meva feina és àmpliament variada. Depenent del dia puc dibuixar, fotografiar, dissenyar, maquetar, reunir-me amb clients o -simplement- enviar mails. No hi ha cap títol que defineixi el que faig. Com et descrius, llavors? Dic que sóc director creatiu i cofundador de l’agència creativa Human After All. I que també he treballat com a il·lustrador per a clients com The Guardian, The Financial Times, The New Yorker, IBM, Adidas i Nike. Quantes hores treballes? Entre 9 i 14 al dia. Quina importància té per a tu la feina? És increïblement important. És el que dóna estructura a la meva vida i el que m’ajuda a créixer. El que em fa feliç.

CREATIVITAT = NOVES CONNEXIONS
Què és la creativitat per a tu? Ser capaç de veure o articular noves connexions a la vida. Una cosa que estimula i il·lumina la ment dels éssers humans. I l’art? L’art és més una visió personal, i que està lluny de les limitacions comercials. Però que encara serveix per il·luminar la condició humana. Quina és la persona més creativa que has conegut mai? L’artista David Downton. Com és el teu procés creatiu? Saturo els meus sentits amb informació al voltant del treball creatiu. Després faig una altra cosa i espero que les visions sorgeixin. Les idees normalment vénen quan menys t’ho esperes. D’on treus la inspiració? Llegint molta filosofia. Quan et sents més motivat? Durant un cap de setmana sol fent música electrònica. Quin objectiu té tot el que fas? Crear una sensació d’integritat radiant. ¿I de què estàs més orgullós? Dels meus dibuixos de Twin Peaks.

BEST OF THE BEST
Què és el millor d’haver cofundat la teva pròpia agència? Veure créixer els teus creatius. ¿I de ser director creatiu a Little White Lies Magazine? Haver tingut l’oportunitat d’aprendre una gran varietat de tècniques creatives i d’haver-me proporcionat un repte constant d’anar creixent i d’anar-me superant. Tant a mi com a tot l’equip. ¿I què has après a The Church of London? A dirigir una empresa. Què ha de tenir una il·lustració perquè t’agradi? Puresa i simplicitat. ¿I una pel·lícula? Sóc MOLT fan de la cinematografia barrejada amb melancolia. ¿I una campanya de comunicació? Un balanç perfecte entre el triangle de la creativitat, el client i el consumidor.

JO MAI MAI
¿Has copiat mai? No. Tot i que és relativament fàcil produir alguna cosa semblant a alguna altra que ja existeixi. Però sempre intento buscar una solució única als reptes dels clients. ¿Has dubtat mai del teu talent? Sóc molt crític amb la meva feina, i sovint l’odio. ¿Has tingut mai la sensació que se t’esgotés la creativitat? Sí. Però la millor solució és marxar, reposar i tornar-hi amb més força i amb les eines afilades. ¿Has tingut mai un moment d’il·luminació? Prenent bolets màgics a Amsterdam. ¿Has prioritzat mai la feina sobre l’amor? Sí. ¿Quina és per a tu la veritat més gran de la vida? “Som el que fem repetidament. L’excel·lència, per tant, no és un acte, sinó un hàbit”. Aristòtil.

DREAMER
Quin ha sigut el teu millor èxit? Ajudar a crear i a establir Human After All. Què t’agradaria haver fet ja a la vida? Haver navegat al voltant de les illes gregues amb algú estimat. Com et veus d’aquí 10 anys? Precisament així: al voltant de les illes gregues amb un ésser estimat, contestant mails i treballant des d’un veler. Com creus que la teva feina haurà evolucionat? Espero estar enviant menys mails i haver millorat les meves habilitats. ¿I el teu gran somni? Dissenyar el branding d’una aerolínia.