CARA A CARA
PLAY

Hermann Bonnín entrevista el mag Hausson

Hermann Bonnín dirigeix el mag Hausson a l’espectacle visual de màgia i poesia Carnaval de màgia en dues parts, de Brossa a Hausson a la Seca-Espai Brossa (Barcelona), fins al 20 d’abril.

H.B. |¿De nen feies pessebres, jocs de mans o explicaves aventures?

H. |Feia jocs de mans, les aventures m’agradava que me les expliquessin.

Del món empresarial al de la màgia, quants quilòmetres de distància hi ha?

13.458 quilòmetres, tot i que en realitat si només t’ho prens com una professió hi ha poca distància. Si és com a vocació pot ser que em quedi curt. La màgia és immaterial, el món empresarial és materialista.

¿La màgia té truc o el truc té màgia?

Per a mi el truc té màgia, ja que de vegades em costa entendre com coses molt senzilles produeixen gran impacte al públic.

Qui són els teus tres Reis Mags d’Orient?

Robert-Houdin, Fred Kaps i Richard Ross.

Què creus que caracteritza la persona que t’està entrevistant?

El rigor, la professionalitat i una gran capacitat d’entendre, sense ser mag, el procés de creació d’un espectacle de màgia i com dirigir-lo. És el director teatral que més màgia sap.

Com són els espectacles de màgia de Las Vegas?

Hi ha de tot, però els més famosos són com són totes les coses en aquell país, “grans” i d’una gran qualitat. Amb molts recursos escenogràfics i tècnics i amb números molt cuidats i molt ben plantejats. Els mags que els fan tenen una gran tècnica.

¿Ser mag és una condició, una vocació, una manera de viure o tot a la vegada?

Ser mag és una vocació que apareix quan menys t’ho esperes i que et condiciona una forma de viure i entendre les coses.

Com era Joan Brossa?

Era autèntic, generós i amb una capacitat creativa desbordant. Sempre va ser fidel a les seves conviccions, un autèntic poeta.

Què és això del mentalisme?

El mentalisme és una especialitat de la màgia en què es produeixen fenòmens que només es poden entendre si pensem en la gran capacitat que té el cervell humà. La utilització de la ment és la part central d’aquesta especialitat, molt valorada en èpoques passades i que ara sembla que torna amb gran força en el món de l’espectacle.

Amb quin dels teus jocs et sents més tu mateix?

Bàsicament amb la màgia escènica i els números de manipulació, és a dir, creant efectes màgics utilitzant elements normals, en què la principal característica és l’habilitat i la tècnica de l’artista. Crec que és el que més s’acosta a la poesia.