PLAY
JOAN MIQUEL OLIVER

Com els cent metres llisos

Manual imprescindible del perfecte artista pop (XI)

+ Podria començar explicant què representa per al teu grup tocar en un festival, però crec que és més urgent que t'avisi de tots els perills amb què et trobaràs i que et faci un resum de les mesures de seguretat que us convé tenir en compte. Si després d'això tot ha sortit bé, basta dir que els beneficis artístics i promocionals són grandiosos. Però val més no pensar-ho, apunta: fem-ho bé, preocupem-nos només del que està en les nostres mans, del que és responsabilitat nostra.

+ La logística d'un festival és incomprensible, val més delegar-ho tot en el mànager i deixar-se dur com un xotet de cordeta. Centrem-nos en l'actuació. D'entrada faré una comparació futbolística. La tàctica d'allò que en diuen "patadón pa arriba " és ideal. La prova de so és simbòlica, només serveix per comprovar que tot estigui ben endollat i que soni. Donada aquesta circumstància, és important que la primera cançó sigui molt a pinyó, sense cap tipus de dinàmica ni arranjaments. El vostre tècnic de so ho haurà d'ajustar tot durant els primers minuts, no li compliqueu la vida. Quant al volum, ho podeu considerar com una guerra, tots els grups es barallen per sonar més fort que els altres. És igual que el teu nom aparegui molt petit en el cartell. El so exterior és tan brutal que no tens més remei que sonar fortíssim també damunt de l'escenari. Posa-ho tot a fons. Tu mateix et pots arribar a espantar amb el teu volum, posa't taps a les orelles i tira milles. Els tècnics d'escenari i els regidors ja hi estan avesats, passen per davant d'un ampli amb una tralla demencial i ni se n'adonen, no et preocupis gens, taps a les orelles i tot al deu. Els grups estrangers ho fan, sols que, en lloc de taps, hi duen monitors in ear que els aïllen igualment del so exterior. He de dir que aquesta opció és pràcticament l'única que té un cantant per poder afinar en un escenari tan gran i a tant volum.

+ Teniu en compte que ningú us ha vingut a escoltar. El plantejament és completament diferent, heu de cridar l'atenció. Heu de sortir molt concentrats, com un atleta de cent metres llisos. Després que el bateria hagi donat l'entrada, màxima intensitat. No teniu temps per pensar, el repertori s'ha reduït a la meitat i heu triat les cançons més fàcils de tocar i més directes, com un pirata a l'abordatge amb el punyal entre les dens, no en deixeu ni un de viu.

BOLOCONSELL:

SI ET COSTA RECORDAR LA LLETRA, REPASSA AL CAMERINO. UN FOLI EN TERRA DÓNA MOLTA CONFIANÇA