PLAY
JOAN MIQUEL OLIVER

El dipòsit de la furgoneta és enorme

Manual imprescindible del perfecte artista pop (VI)

+ Saps que no pots estar més de tres hores sense menjar res, que a cada ingesta hi ha d'haver els tres tipus de nutrients: proteïnes, hidrats i grasses, que tot el que et fiquis de més t'engreixa, i que tot el que mengis de menys et debilita. Missió impossible per a una artista en ruta. No és vera? Primer de tot, una valoració important sobre el funcionament digestiu amb una metàfora molt pertinent: la furgoneta.

+ El dipòsit de la furgo és enorme, el vostre road manager l'omple a cada visita a la gasolinera i fins que no entra en reserva no hi torneu a pensar. El dipòsit de combustible d'un Homo sapiens és molt petit. Quan arribes afamat al restaurant i et demanes un menú complet (cervesa, canelons, vi, bistec amb patates, tiramisú, cafè, limoncello ) el teu cos té un trauma. Amb el bistec n'hi havia de sobra. Per què menges tant? Fàcil: la sensació de sacietat no arriba fins passats vint minuts del moment en què ja et bastava. Déu meu, ¿tu saps el que sóc capaç de menjar-me en vint minuts? Saps on va a parar tot el que sobra: al cul i a la panxa. Quantes vegades no hem vist aquelles camises negres dels barbuts de Barcelona amb els botons a punt de rebentar... Anar de gira engreixa i només hi ha un secret. Fer menjades justes cada tres hores. Si no hi ha consens en el grup o esteu travessant els Monegros hauràs de dur a la motxilla el teu berenar com si fossis un nen a l'escola. Fem un menú.

+ 8 h Cafè amb llet descremada, suc de taronja natural i entrepà integral de pernil dolç. 11 h Bric de suc sense sucre, avellanes i una poma. 14 h Amanida verda, bistec amb verdures i fruita del temps. 17 h Mig entrepà de cuixot amb un quinto de cervesa. 20 h Abans del concert, sandvitx de tonyina amb lletuga i barreta de cereals. 23 h Després del bolo, plàtan i figues seques. El secret és no menjar més del que el teu cos pot assimilar d'una sola tracalada. Petites dosis i molt sovint converteixen els aliments en energia. Si no estàs segur de la qualitat dels productes al teu abast quotidià, pren vitamines. És important que no duguin cap estimulant. Vigila bé els productes envasats. Fuig dels olis vegetals. Si no hi diu oli d'oliva, t'estan colant oli de palma o de coco, que són els pitjors. Els greixos bons són a les ametlles, avellanes i nous. Tots els hidrats, sempre integrals, s'assimilen més lentament, per tant no engreixen i són energètics, dues variables a tenir molt en compte.


BOLOCONSELL:

ULLERES DE SOL EN ESCENARIS ORIENTATS A PONENT. LES PROVES DE SO O ELS CONCERTS PODEN COINCIDIR AMB LES HORES CREPUSCULARS