CRÍTICA DE SÈRIE
EULÀLIA IGLESIAS

The Last Panthers

*** De Jack Thorne per a Sky Atlantic i Canal+ França. En emissió a Movistar +

The Last Panthers Zoom

Blackstar, el tema de David Bowie, obre des dels crèdits tots els capítols de The last panthers, minisèrie de Sky i Canal+ França de vocació paneuropea que s’emmiralla en el model danès de ficció televisiva. Un atracament fallit en una joieria engega un thriller que es mou entre França, la Gran Bretanya i Sèrbia. Amb la Guerra dels Balcans com a ferida oberta de teló de fons, The last panthers aspira a funcionar alhora com a sòlida ficció de gènere i com a retrat més aviat fosc d’una Europa incapaç de creure en ella mateixa més que com a mercat. El creador Jack Thorne i el realitzador Johan Renck (responsable també del clip de la cançó de Bowie) imprimeixen una factura convincent a la sèrie, adaptant-se a la idiosincràsia de cada localització, des dels suburbis marginals de Marsella a la Bòsnia del conflicte bèl·lic, però atorgant un mateix to desencantat que unifica les trames entrellaçades i els dos temps històrics. Malgrat tot, a The last panthers li manquen aquells atractius que creen addicció. En lloc d’aprofundir en els seus diferents ramals, la història es fa enrevessada, mentre que la densitat dramàtica dels personatges, interpretats per primeres figures com Samantha Morton, John Hurt i Tahar Rahim, tarda massa a mostrar-se. |