CRÍTICA DE SÈRIE
EULÀLIA IGLESIAS

‘Better call Saul’

Vince Gillian i Peter Gould per a AMC. Movistar Series

‘Better call Saul’ Zoom

**** Spin-off i alhora preqüela de Breaking bad, Better call Saul engega amb el seu protagonista treballant en un establiment Cinnabon, la feina que ell mateix confessava que volia aconseguir en un dels episodis finals d’aquella sèrie. Però aquesta seqüència en blanc i negre no és més que un flash-forward i aviat comprovem que el Saul no és encara un pastisser de vida avorrida sinó Jimmy McGill, un advocat de mala mort que té l’oficina a la rebotiga d’una perruqueria vietnamita i pidola casos als jutjats de guàrdia. Better call Saul, per tant, se centra a explicar la transformació de Jimmy McGill en Saul Goodman en un to similar al de Breaking bad, sobretot quan el Jimmy decideix ficar-se en un cas on ningú l’ha convidat. Amb tres episodis ja emesos, la sèrie aposta per la construcció d’un personatge d’aquells que agraden tant a guionistes i espectadors: un perdedor amb un romanent de dignitat que té una boca d’or i una capacitat innata per als problemes. La sèrie planteja el repte de com aconseguirà el Jimmy resoldre un misteri de milers de dòlars. Però l’encant dels primers episodis ha sigut veure com s’enfronta a les insidioses rutines i maldecaps de l’advocat d’ofici, amb homenatge visual a l’ All that jazz de Bob Fosse inclòs.